Sernik nadziewany rozkoszą

Zwykły wpis

Jak zwykle nie wiem co było pierwsze. Nierozstrzygalny dylemat jajka i kury przetacza się przez moją kuchnię z wielką regularnością. Nie wiem, czy mając ochotę na sernik przypomniałam sobie pewien przepis z zeszytu, czy też przepis przebił się z zakonserwowanych wspomnień i ochotę na sernik wzbudził. Tak czy siak stanęło na serniku. Z jagodami.

Ja nie będę się rozpisywać dalej. Bo jest tak gorąco, że i tak nikt tego nie przeczyta (sprytnie odwróciłam kota ogonem, by nie wyszło, że jest za gorąco, więc nie chce mi się pisać). W ramach rekomendacji powiem Wam tylko, że pół sernika zaniosłam pracowym łakomczuchom. Gdy szacowne towarzystwo rozpoczęło konsumpcję, z mojego pokoju zaczęły się rozchodzić dźwięki sugerujące wyuzdaną orgię z wielokrotnymi orgazmami. Obawiam się, że wkrótce zostanie mi wręczone wypowiedzenie wskazujące „nieobyczajne zachowanie” jako powód rozwiązania stosunku pracy. Ale co tam, ten sernik jest tego wart!

Sernik jest tak nieprzyzwoicie pyszny, że powinien wymagać ogromnych nakładów pracy. A on lekceważy sobie swą powinność i jest banalnie prosty. Wystarczy skruszyć 250 g ciasteczek digestive i połączyć okruchy z rozpuszczonym masłem w ilości 125 g.

Powstałą masą wylepiamy tortownicę (wszystkie składniki są w proporcji na średnicę 26 cm).

Przygotowaną formę wsadzamy do lodówki na czas dalszych przygotowań. A dalsze przygotowania zakładają połączenie 900 g twarogu mielonego trzykrotnie i 250 g mascarpone. Oba sery powinny być w temperaturze pokojowej. Do serów dodajemy 100 g śmietanki i 250 g cukru.

Miksujemy wszystko porządnie po czym przechodzimy na niższe obroty miksera i dodajemy kolejno, jedno po drugim, 6 jaj. Jajka również powinny mieć temperaturę pokojową.

Następnie rozpuszczamy w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce 200 g białej czekolady. Ja to robię w mikrofali na niewysokiej mocy (300 W) – czekolada się rozpuszcza, ale nie zagrzewa. Bo chodzi o to, by do masy serowej nie dodawać czekolady gorącej, a co najwyżej letnią.

Ostatnia rzecz – do masy dodajemy 65 g skrobi ziemniaczanej i łyżkę esencji waniliowej lub po prostu budyń waniliowy w tej samej ilości. Ok, masa serowa jest gotowa. Czas ją przelać do formy wyłożonej ciasteczkami. Ale najpierw słowo ostrzeżenia – sernikowi nie można ufać na surowo, gdyż nadmiernie płynny jest. Ryzyko istnieje, że wycieknie szczelinami. Czyli formę trzeba obowiązkowo zabezpieczyć folią, a dopiero potem zapełnić serową masą.

Na wierzch sera wrzucamy jagody – ze dwie garście

Sernik pieczemy w 180 stopniach 1h’10 -1h’20 minut, do czasu aż po brzegach będzie ścięty, ale na środku jeszcze trzęsący jak galareta. Sernik nieco urośnie podczas pieczenia, ale stygnąc opadnie do poziomu sprzed pieczenia.

Sernikowi trzeba dać ostygnąć do temperatury pokojowej, a następnie na parę godzin (a najlepiej na całą noc) wstawić do lodówki. Za to gdy ten czas minie z lodówki wyłoni się kremowa rozkosz w czystej postaci. Fenomenalna pychota!

Jedna odpowiedź »

    • No to moja droga zakasuj rękawy i do dzieła! No chyba, że masz ochotę się do mnie wprosić na kawałeczek, to też nie ma przeciwwskazań :-)

  1. A jeśli mam zamiar zmniejszyć ilość składników o połowę i upiec go w tortownicy 18 cm, to czy czas pieczenia się jakoś zmienia/skraca?

    • Zdecydowanie wpłynie to na czas pieczenia – sądzę, że 50 minut powinno wystarczyć. Ale oczywiście musisz ocenić własnym okiem ten fakt :)

  2. proszę napisać ilu procentowa ma być śmietana…..myślę,że to ważne.Pozdrawiam i gratuluję wspaniałego opisu przygotowawczego!Ukłon za talent.

  3. niedawno piekłam z podobnych składników taki tylko z czerwoną porzeczką… ech skończył się już, jaka szkoda :( Ale dzięki temu mogę upiec następny ! Dzięki za natchnienie :)

  4. Zrobiłam !!! Jem go na śniadanie, obiad i kolację !!! A jutro, gdy się skończy, spędzę następnych 48 godzin na siłowni… Dzięki :)

    • Kurczę, odpowiadałam Ci na to pytanie już wcześniej, ale gdzieś to wcięło… No to jeszcze raz – owszem można, ale takiego bez dodatkowych składników jak cukier czy skrobia

  5. Sernik wygląda obłędnie i pewnie tak samo smakuje, kupiłam jagody, twaróg, budynie i spróbuję zrobić podobny, tylko odrobinę „odchudzony”, bo na diecie jestem… :(

  6. Pingback: Sernik z jagodami | Przepisy na ?

  7. Chciałabym popełnić moje pierwsze w życiu ciasto, tudzież sernik ale już na wstępie zaznaczam, że jestem laikiem totalnym :) Więc już na wstępie mam pytanie, może banalne ale dla mnie istotne:) Otóż chciałam się dopytać jaki to dokładnie ma być ten twaróg … tłusty/półtłusty/chudy/wiejski może? I śmietanka? też nie wiem jaka. Będę wdzięczna za odpowiedź
    Pozdrawiam

Masz coś do powiedzenia? Nie krępuj się!: