Marsjanie kontratakują (wspierani przez Niemców)

Zwykły wpis

Zielone kosmiczne ciasto wywołało spore poruszenie wśród moich znajomych, niektórzy wręcz stanowczo zażądali powtórki. Ja owszęm, chętnie, uradowałabym ich z przyjemnością, ale absynt się złośliwie skończył. Cóż, nawet gdybym mogła nonszalancko żując gumę odpowiedzieć, że do Czech to ja mam za darmo, to nadal pozostaje kwestia odległości. Niestety, blisko nie mam, więc szybki wypad po zakupy do naszych południowych sąsiadów nie wchodzi w grę. Ale przecież nie należy się zrażać drobnymi problemami. Z braku Absyntu postanowiłam zastosować się do swojej własnej rady i zastąpić go innym alkoholem. I tak, z pomocą Niemców tym razem, powstało marsjańskie dzikoczerwone ciasto.

Absynt zastąpiłam Kirschem, a barwnik zielony – czerwonym. Reszta prawie bez zmian. Czyli:

  • 100 g miękkiego masła ucieramy na biały puch z 150 g cukru pudru
  • w misce mieszamy 150 g mąki przennej i 100 g kukurydzianej z 2 łyżeczkami proszku do pieczenia i  1/2 łyżeczki soli
  • w szklance łączymy 60 ml mleka i 60 ml kirschu oraz (opcjonalnie) barwnikiem

Do utartego masła dodajemy po kolei, nie przerywając miksowania, 2 jajka.

Teraz na zmianę, cały czas miksując, dodajemy suche i mokre składniki, do wyczerpania obu.  Ciasto pieczemy w 170 stopniach przez ok. 40-45 minut.

Ciasto częściowo studzimy w foremce (ok. 30 minut). Następnie gęsto nakłuwamy je wykałaczką. Łączymy 50 g cukru pudru z 40 ml kirschu i nasączamy tą mieszanką ciasto.

Gotowe. Chyba nawet bardziej mi smakowało niż absytnowe. Ale jednak jeśli chodzi o wywieranie wrażenia, to zielone ciasto było lepsze. Mam koncepcje, żeby robić je z kirschem, ale ku uciesze gawiedzi barwić na zielono :-)

6 responses »

Masz coś do powiedzenia? Nie krępuj się!:

